fredag 2 januari 2015

ÄNTLIGEN ÖVER ELLER JA NÄSTAN







kortaste klänningen från Rebecca Stella for Nelly,
 Pretty Polly strumpbyxor 
och skönaste skorna ever från sixtyseven





Jag överlevde nyår, men vet det tusan om jag kommer överleva efterdyningarna efter den. Då pratar jag inte om baksmälla (det vore som ett bättre straff) utan allt som blev lämnat kvar. Rester liksom. Min efterrätt som jag lagade som knappt rördes har jag offrat mig på. Två gånger eller var det tre? Resterna i chipsskålen (gillar inte ens dom). Choklad i form av sport lunch. Och nu kommer det värsta. Coca Cola. På flaska.I pappmuggar. Nej förresten det var till och med inte ens pappmuggar utan plastmuggar. Ja, ni förstår ju. Min mage har ett världskrig därinne. Det tog mig typ tvåhundra luftrapar (ja, ja vet, not so fresh) för att få dom att lugna ner sig och börja bete sig som folk liksom.

Det värsta är att det inte är slut. Troligtvis kommer morgondagen att vara ett repeat på denna tills allt är slut. Herre min gud ge mig styrka att ta mig igenom detta utan att hamna i ett totalt "Kalle och chokladfabriken" tillstånd vilket betyder att ni troligtvis kommer hitta mig längst ner i chokladfloden eller lallandes ihop med det där sjungande små varelserna som jag aldrig kommer ihåg namnet på och troligtvis inte kommer att kunna stava till ifall jag kommit ihåg det. Har för mig att det var ett rätt invecklat ord. 


Hur var erat nyår då? Trerätters med nyårsmeny i silver, skålandes i alkoholfritt bubbel med älsklingen och en hel lista med must does för 2015 som ni redan präntat upp på facebook? Skoja bara. Klart ni haft det bra eller jag önskar att ni haft det toppen. Att ni firat det precis som ni velat utan att lyssna på andras pekpinnar. Ni vet väl att ni själv oftast vet vad som är bäst för just er och inga andra. 



kram på er 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar