torsdag 9 oktober 2014

OLIVTRÄD OCH ÄLGRÄDSLA








Tog ju in alla olivträd på altan för någon vecka sen och det var väl bra om inte det visar sig att någon hade fixat golvvärmen därute så nu är det varmt och skönt där och det vill inte mina små finfina träd ha alls. Alltid är det något man måste bekymra sig för. Hoppas på att flytta dom till en svalare plats om ett litet tag.


Torsdag idag då, underbart. Har faktiskt ridit idag och det är väl typ det bästa som finns. Ska se om jag kan få in ett pass imorgon med, men det är ju hundarnas tid jag tar så jag får nog dela hälften på den tiden så blir det förhoppningsvis alldeles perfekt. Candy kände att den där ridturen kunde kvittat. Hon ville mest hem till resten av flocken, men så har det alltid varit. Envis in i det sista. 

Jag cyklar ju till jobbet på morgonen och det är rätt jäkla mörkt och rätt mycket skog brevid vägen och skog betyder ju hem för vilda djur och vilda djur infattar ju älgar, stora älgar. Jag vill verkligen inte möta någon i mörkret eller cykla in i en så det är med hög puls och hög volym i lurarna som jag cyklar förbi det skogspartiet. Och det var ju så där extra kul att jag hörde på radion om kvinnan som blivit dödad av en älg. Då blev jag ju inte alls extra nojig, men jag har lovat mig själv att växa upp och klippa mig och inte fega ur. Jag ska cykla tills snön eller kylan hindrar mig. Har ju min fuskcykel med el i och den går fort så det ska nog gå det där med mörkret och älgarna.


Snart ridskola och hämtning av storebrors vinterjacka. Beställde igår på eftermiddagen och nu har den kommit. Älskar Ridestore. Typ världens bästa service.




kramars på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar