måndag 29 september 2014

TAVELVÄGG
















Jag gjorde det. Jag tog tag i den där tavelväggen. Är så nöjd att jag började. Och avslutade. I den tomma ramen ska Ylva Skarps print in. Och sen så beställde jag en sån där affisch med en massa små kort av ens egna instagram bilder från printasquare.com efter att jag sett det hos en vän. En blandning av sommaren 2014 kommer nu snart finnas att beskåda på våran vägg. Var vi var, vad vi gjorde, vilka projekt vi hade. Älskar idéen. 

Min tavelvägg är en blandning av kort på barnen, affischer från Vee Spears, mina gamla kolteckningar, bilder från Love Warriors och min mammas fina akvarellmålningar. Jag gillar ju att blanda. Fast jag gillar ju när allt är lika och sådär perfekt också. Jag gillar det mesta, men denna gången blev det detta. Det passar nog min lite halvröriga personlighet mest antar jag. 



Helgen är lika snabbt förbi som den kom. Nu är det bara att ta tag i vardagen igen. Snart är det helg igen och då far jag iväg och besöker en fin fin vän, men tills dess ska jag försöka att vara en mer tålamodig och närvarande moder. Och bli av med den här hostan alltså. Jag hatar den. Och jag hatar att när jag bara hade det sista avsnittet på Game Of Thrones så hackar det. Förstår ni hur frustrerande det är. Nu måste jag vänta för att få se om Nattens väktare står pall för vildingarna? Och vad ville egentligen  Stannis vildingarna? Och när kommer de där otäcka levande döda att komma? Och vad kommer Daenerys att göra med sina drakar som nu dödar barn? Så spännande. En ruskigt bra serie det där. Inte förstått förns nu. Storheten alltså. Vilket jobb, vilka miljöer och vilka ofantligt många statister det måste gått åt. 




Ha en fin dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar