söndag 14 september 2014

SÅ RÖRIGT SOM JAG VILL
















Jag gillar ju när saker och ting inte är perfekta och när det är lite smårörigt. Jag tycker typ det detsamma om människor. Det är inte dom som är perfekta som är intressanta utan de med mer "defekter". Alltså inte defekter i negativ betydelser utan mer i positiv. Tänk ärr, tänk massor av fräknar (älskar fräknar), tänk sned näsa, tänk hes röst, tänk det där som utmärker den här människan från tusentals andra. Det där som gör dom så mycket mer intressanta. Som gör dom ihågkomna länge. Det är det som gör just dom helt perfekta. 

Lite så tycker jag om inredning med. Ett superstylat designhem är sjukt snyggt och ger en "en vill ha" känsla, men det där personligt inredda hemmet gör att jag bara vill flytta in direkt, slänga mig i soffan och aldrig lämna bostaden. Ett hem med en massa tapeter i alla möjliga färger och mönster, stora härliga möbler, kuddar och mustiga mattor. Drömmen för en vilsen själ som mig. Saker som fångar upp mig och tvingar mig att stå still och bara va. 

Hoppas ni får en fin söndag alla. Själv ska vi fira mor och göra lite nytta i trädgården. Våran altan ska bli större och så förhoppningsvis jäklars mycket snyggare. Men när man inte kan få göra precis som man vill på grund av andras tycke och tänk, ekonomi och praktiskt genomförbart så känns det inte lika kul. Fast så är det ju alltid i livet och då får man göra det bästa av saken helt enkelt. 




kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar