fredag 21 juni 2013










Sitter här i mörkret och klockan är 00.38 för att vara exakt. Lyssnar igenom P3:s låtlista efter exakt den där låten jag hörde tidigare ikväll. Lite trixi när de klockslagen inte står med på deras lista, men med lite dektetiv arbete ska den nog komma fram. Har klottrat upp Familjen, Petter, Lilla Namo, Hästpojken och några till. Kanske det finns några riktigt sköna låtar där som får komma med på min spotifylista. Har ju runt tio låtar just nu och på en längre promenad blir det en hel del repeat, repeat, repeat och nämnde jag repeat? 


Denna dag har kantats av en girl roadtrip som slutade med en djungel i baksätet och en kebabrulle delat på två under ett parasoll uppe i kiosken. Barnen avslutade med en mjukglass på kioskens första mjukglassdag, hipp hurra för våran kiosk. Det går sakta, sakta framåt, men kanske vi kommer fram till målet tillslut. 


Och så har vi har gjort midsommarkransar till barnen som de ska ha när de dansar runt midsommarstången och bara är de sötaste som finns. De som gör att hjärtats glöd börjar brinna på en sekund, som värmer min ensamma själ, som gör att mitt liv blir till ett härligt kaos och att hjärnan där uppe har kollapsat för längesen. Undebart.




Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar