söndag 17 februari 2013



Har jag nämnt våran stegtävling? Har jag nämnt att min stegräknare är borta? Har jag nämnt att det suger att jag inte kan lägga in mina vardagliga steg för hade jag gjort det hade jag toppat listan bergis. Låg ca 2000 steg från den första och det vet jag ju att jag tar helt normalt utan att gymma så att säga. Det är mäkta irriterande. Och riktigt skitstörande. Jag kan för en gång skull prestera bäst och så sjabblar jag bort det.  Orkar inte stå på den där crosstrainern hur länge som helst, så desperat är jag inte....än hihi!

Jag har iallafall beställt ett par nya träningsskor. Kanske var en smula onödigt för mina var ju bara snart fem år fyllda. Fyllda med svett, grusade förhoppningar och många tidiga mornar. De hade nog troligtvis hållt ett tag till innan de går mot ljuset, men de börjarde se rätt slitna ut. Tiden har verkligen hunnit ifatt dem och moderna de har dom nog aldrig vart, men de har gjort sitt jobb.

Nu är jag inte den som lägger en massa hårdförtjänta pengar på träningsskor (när man kan köpa skor som man inte använder istället bara för de är så jäklarns snygga att man bara dör när man tittar på dem) så jag passade på Ellos erbjudande "ta tre skor betala för två" och då kom de här med i köpet. De andra var två höga stövlar som jag troligtvis aldrig kommer använda, men jag blir ju liksom inte yngre så bäst att passa på innan åldern sviker en med. Finns det något roligare än skor? Tveksamt, men jag är beredd att övertalas eller överbevisas för den delen också. Men det där ordspråket ni vet, "det går inte lära gamla hundar att sitta"   tror jag stämmer rätt bra in på mig.  



Kram på er alla fina

1 kommentar:

  1. håller med dej,praktiska skor är bara sååå tråkiga att lägga pengar på ,men ack så gott att ha dom

    SvaraRadera