onsdag 2 maj 2012

grill tider


Broder ringde och bjöd upp oss till andra brodern på lite burgare och vem är vi att tacka nej. Så vi käka, kratta och tjata. Jag hann mocka medans grillmästaren stekte burgarna.


Idag flyttade jag äntligen alla leca block till andra sidan trädgården för deras nya plats. Tur att jag aldrig mura för min första ide var ju inget bra. Nu blir det mur på annan plats och gräs på den gamla platsen. Vi var ute och cyklade till lekplatsen och Smilla tog första doppet för i år i Vättern. Hennes ben är för övrigt helt ok nu, mycket strange. Sen drog vi ju och grilla med bröderna för att sedan avsluta dagen med att måla klart säng och skåp i lekstugan. Imorgon blir det städning igen för lillebror förstog inte regeln: inget sand i lekstugan. Han förstår för övrigt inte regeln: ingen sand någonstans förutom i sandlådan. Han tömde nämligen hela hallen full med sand. Svaret var "de jör inge" hihi skitunge. Dagen innan hällde han ut halva oboy paketet på köksgolvet. Det gjorde heller inget. Love this kid.


Nu ska jag beställa mina nya shoes och är dom slut så kommer jag hata mig själv i några dagar för jag inte slog till direkt. Men mitt nya jag vill ju fundera lite innan jag gör något så himla omotiverat som att klicka hem ett par nya skor...igen. Visserligen verkar jag inte lyssna ändå så det är ju lite bort kastad med tid till att ens tänka på att man ska fundera på saken. Jag har ju inte resonerat vettigt än så länge så det känns lite kört, men men who knows.


Imorgon är det vardag igen och det vore trevligt om solen kunde lysa som mest efter fem för då planerar jag att slappa lite och bli lite brun. Nu får man ju chocken av att se sina egna ben. Bländad kanske är ett bättre ord. Kanske man ska fuska och lägga sig i solariumet, men det tar emot. Konstigt att man inte brydde sig om alla varningar när man var yngre och sola typ tre gånger i veckan. Ja ja då var man ju odödlig nu är man snart trettio aaaaaahhh to old. 



Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar