tisdag 24 april 2012

soliga tisdag




Man kan konstantera att man blir glad över att få rida, äntligen. Titta noga runt Candys hals så ser ni halsbandet Myran gjorde till henne idag på fritids, visst blev hon fin?


Själv tog jag också en liten tur i hagen och det kändes så bra. Att rida är undebart. Nu ska vi/jag verkligen bli bättre på de här med att rida oftare. Candy är så rolig för där jag går, går hon. Stannar jag, stannar hon. Man känner varann lite så när man har spenderat halva ens liv tillsammans. Vi känner varann rätt bra. Och jag känner definitivt till hennes små försök till att demonstrera missnöje. Man får vara beredd på att svänga till lite åt höger när man spänner sadelgjorden annars kan man få sig ett nyp. Och likaså vara snabb upp i sadeln annars sticker hon iväg. Tur att hon bara gör så med mig än så länge.

Idag bakade jag dubbelsats thekakor när vi kom hem från stallet och gjorde en ansats till att måla klart taket, gick sådär. All in helhjärtat imorgon på att göra klart. Just nu frostar jag av frysen för att byta för gott, längtar.

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar