söndag 18 december 2011


Ser ni vilket helt fantastiskt fönster. Har en gång hängt i en kyrka.


Fönstret ska vara i väggen mellan Myrans vägg och hallen. Kommer bli så fint så, precis som det var när jag tänkte ut det för ungefär två år sen. Nu äntligen har väggen kommits upp och fönstret blev pricken över i:et. Min snälla far ska byta lite rutor, kitta, måla och putsa upp det. Sen ska ni få se hur fint det blev. Myrans rum är så litet och mysigt. Älskar små rum. Ville själv bo på toaletten när jag var liten...ja ja vet jag var konstig redan då.


Idag har jag ägnat ca tio timmar åt att såga och spika...med spikpistol och det var så kul och smidigt. Spar en himla massa tid det är något som är säkert iallafall. Jag skulle lugnt kunna hålla på i flera timmar till, men panelen tog slut så då var det inte så mycket att göra. Satt upp lite golv och taklister och kvistlacka så nu är en vägg iallafall klar för målning.


Imorgon ska jag packa upp lite nya varor så har ni vägarna förbi Butiken så kom in och kika. Sen ska det städas hela dan för stora killen ska ha lite födeledagskalas för familjen. Tänk att det är snart tio år sen han kom till världen. Världens finaste kille och mammas hjärta. Tänk vad mycket vi gjort. När han kom till mej fanns det inget som var undebarare. Barn är verkligen underverk.



Nu blir det dusch och sängen

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar