onsdag 30 november 2011



Bakdagar här hos oss



Äntligen har jag fått inspiration till att börja baka på riktigt igen. Häromdagen gjorde vi pepparkaksdeg och igår kväll baka vi ut dom. Dom blev jättefina. Det var ballerinor, dinosaurier, elefanter och en massa andra goda små figurer. Själv åt jag för mycket deg, jag som skulle hålla igen. Typiskt mig.


Just nu ställde jag in en plåt thekakor som blir klara lagom till de små ska gå upp. Älskar doften av nybakat. I ivern så glömde jag att jäsa degen innan jag baka ut så vi får se hur de blir. Tur att jag gjorde dubbelsats så jag kan göra rätt på den sista. Jag glömmer alltid något när jag bakar hihi, men det brukar oftast bli ok ändå.


Nu ska jag ta tag i mina räkningar och bli förbannad på mig själv att jag är en sån slösa. By the way så blev det inga skit coola moon boots till myran eller mig själv eftersom jag har bestämt mig att va lite mer ekonomisk och inte slösa bort pengarna på skor och då speciellt inte när man fått några tusen mindre på lönen denna månaden. Usch, det suger.


Kram på er onsdagsmänniskor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar