tisdag 30 augusti 2011



Mammas hjälpreda. Undra om hon blir bagare eller konditor tro. Ska man baka så ska ju förkläde på, tur att vi hunnit samla på oss ett par stycken nu. Men ni vet man kan aldrig ha för många...eller? Ja ja jag tycker iallafall att man inte kan ha för många.


Idag har dagen bara sprungit förbi. Börja dagen med promenad i regnet sen barnen till skolan, hushållssysslor (blir man aldrig av med dom?) och sedan jobb. Hämta barn och hem och duscha och tillbaka till skolan för föräldramöte och hem för läggning av barn och städa igen. En knäckemacka blev min lunch och middag. Nu känner jag för en stor flötig pizza.


Har börjat med min önskelista och jag kan säga att det är inte så mycket kvar. Har betat av en del saker under detta året så nu är det faktis svårt att komma på något jag verkligen har längtat till att ha. Det ser jag som positivt. Då känner jag att jag är nöjd med det jag tidigare önskat mig och jag inte fått några mer cravings på listan. Vissa saker har jag önskat mig i sex år och ändå inte haft tillfälle/råd att inhandla det, men det är ju det som är halva nöjet att längta. Gör listorna så jag har något kul att se framemot och se om jag lyckas att köpa de utan att hela min ekonomi rasar ihop. Man får passa på när skattepengar kommer eller födelsedagar.


Imorgon har butiken öppet mellan sju och åtta. Lite nya saker har kommit som apsnygga ljusstakar från House Doctor vill ha och fjärilsknoppar. Sen är det ju nyheter från Ib Laursen som jag berättat om förut. Måste ta lite kort imorgon och lägga ut.


Nu måste jag sluta för mina räkningar väntar på att få bli betalda och jag kommer troligtvis att få sota för allt som jag handlat denna månaden ops blir nog att t får betala maten denna månad med sorry ska bättra mig tills nästa månad i promise. Men ni vet i det här hushållet gör vi det vi är bäst på, och vi vet ju alla vad jag är bra på och vad jag inte är bra på och det funkar alldeles utmärkt om ni frågar mig..hihi!


Tjolahopp på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar