onsdag 25 augusti 2010

Nu är det lite trist

Ja man känner sig allt annat än upprymd och glad när vädret är så här tråkigt. Det som är bra är att jag kan ha på mig mina nya gummistövlar och jag måste bara tillägga att dom är lika sköna som snygga...I love it!

Sen har jag fogat klart och det känns såååå himla skönt. Jag beräkna att det skulle ta två timmar, men det tog nästan fyra. Händerna känns som dom håller på att frätas bort. Det där med plasthandskar på sig är inte helt fel när man fogar...Hade hyrt en film, men såg bara en halvtimme på den för klockan blev bara för mycket. Idag ska jag inget göra efter 22.00, that´s a promise till mig själv.

Idag börja dagen bra med att bussen gick en halvtimme tidigare än förra terminen, så Rasmus missa den ganska stort. Blev till att skjutsa han och då passade jag på att åka till byggvaror och inhandla lister till fönstrerna i köket. De ska målas och sättas in ikväll.

Skylten till skafferiet är klar, men jag blev inte nöjd så jag funderar på att göra en ny. Jag hade bara brunfärg hemma som är mörk och då fick det bli den. Svart hade vart bäst....Det blir till att fixa svartfärg eller så funderar jag på att skriva i ljusrosa. Det kommer ju inte synas så bra, men det kan ju vara rätt snyggt med att man bara kan ana vad det står från långt håll och gör en nyfiken. Eftersom det bara tog ungefär en halvtimme så kan man ju göra ett par stycken så kan man välja därefter sen. Den som har en åsikt, hojta till!

Hade tänkt lägga ut bilder, men har inte hunnit, men kommer jag ihåg så ska jag ta några innan det blir för mörkt ute. Det här vädret gör trista bilder för en amatör som jag.

Nej nu ska jag ta mig en glass och lägga på kaloriintaget lite. Känns som det är rätt kört ändå!

3 kommentarer:

  1. Vad är det för fin skylt du har gjort nu?? Blir så nyfiken!! Allt som du gör som du inte blir nöjd med kan du lämna av här för jag har aldrig sett nått "fult" som du gjort. :) Här har två kulor glass slunkit ner idag med, men imorrn börjar allvaret! :) Har du och Linda bestämt någon tid på fredag? Jag va å tjuvkika i tisdags på förr&nu. :) Det där andra du vlle kolla på är nog bara öppet på helgen. Kram

    SvaraRadera
  2. Kund e du inte hålla dej? Förstår dej..Längtar till imorgon för då åker jag iallafall och jag hoppas att ni är på? Tänkte ta en roadtripp förbi Skövde till Förr och Åhléns...kanske. Vad tycker du?
    Skylten var inte bra alls, sne, tjock och ful vit färg. Blir till att göra en ny. Jag tror att du hoppar denna med..Kram

    SvaraRadera
  3. Jag är på! Bara jag får en tid att gå efter på ett ungefär. ;) Skylten va huuur fin som helst! Måste va fel på din syn Sandra. ;) Fint det har blivit i köket nu med. Du är SÅ duktig! Får komma ut å kika en dag. :) Kram

    SvaraRadera